Veterán Autó és Motor
Nosztalgia mindenáron!
Bambinónak, azaz babának becézték Németországban. Lengyelországban Maluch, azaz kisgyerek nevet használták előszeretettel, nálunk leggyakrabban Kispolszki, vagy Kispolák nevet kapta. De bárhol és bárhogy is becézték, ugyanazt a kisautót értették alatta,
Pojáca úr robogóz – Vespa PK50XL Elestart
Csodálkozol, hogy a japánok lenyomták a világot, de ki beszél róluk? Stílus vagy pojácaság? Nézőpont kérdése. Ezzel a Vespával nem lősz ki a zöldnél, de az egyetlen leszel, akit megnéznek.
A kelet-európai Porsche
Aligha akad olyan ember, akinek ne dobogtatná meg a szívét a Škoda 130 RS látványa. A raliszurkolók pedig azt is tudják, hogy a „Zebra“ egy egyedi, eredeti gyári versenyautó. A
Százéves bonyodalmak
Szépen túlélte az elmúlt századot, csak éppen a saját történetét őrzi szorosra zárt szelepekkel ez a klasszikus amerikai kéthengeres. Írta és fotók: Ocskay Zoltán Nehéz idők jártak 1924-ben a Harley-Davidsonnál.
Nézd már, ez beszél!
Nagyon szépen hozza azt a stílust a Renault korabeli zászlóshajója, amit a franciák a nyolcvanas években a luxusról gondoltak. Írta és fotók: Ács Tibor A legendás autótervező – az ő műve
Steve McQueen tudta, mi a jó
A fajtiszta kutya jól mutat a pórázon, de a keverékek az igazán életrevalók. Derek és Don Rickman is a legjobb elemekből építették motorjaikat, hogy a versenypályán bizonyítsák igazukat. Sikerült: a
A Mexico-i győzelem
Nekem Mexikó az 1986‐os történelmi pillanatot jelenti, amikor a magyar labdarúgás manapság véget érő négyévtizedes agóniája hivatalosan megkezdődött. Az angoloknak, olaszoknak, belgáknak, németeknek, és általában a józan nyugati autósoknak a
Bologna elfelejtett varázslója
Olaszország nemcsak régi épüle- tekben gazdag. Bolognában példá- ul több mint hetven motorkerék- pár-gyártó üzem működött csak 1920 és 1950 között. A Morini márkanév sokaknak lehet ismerős. És a GD?
Korszakalkotó
A BMW 02-es sorozat csúcsmodelljéből két év alatt (1973 és 1975 között) mindössze 1672 példány hagyta el a müncheni gyárat. A turbómotoros kocsi igazi gyűjtői darab, kisebb csoda tehát, hogy
Magashegyi mentés
Ahol egy eladó motorkerékpár van, ott lehet másik. És megtörténhet, hogy a másik érdekesebb, mint az első. Írta: Ocskay Zoltán Fotók: Papp Zoltán Kicsit bonyolult a kezdés, de lassan majd
Kicsi a bors, de nehéz
Amikor a 83 éves megkérdezi, mégis, hogyan működik a mesterséges intelligencia, akkor legegyszerűbb bekapcsolni a számítógépet, és a ChatGPT-n megmutatni, mire képes, ha elég háttéradat áll rendelkezésére. Írta és fotók:
Kombinált vonzalom
Az évszázad üzleteként elhíresült, nagyszabású licencszerződés keretein belül a szovjet autóipar már több mint egy éve ontotta a VAZ 2101 Zsigulikat, amikor felmerült a modellválaszték bővítésének igénye. Írta: Rónai Márton
Az aranykorszak
Házigazdánk álláspontja szerint egy BMW‑gyűjtemény ott kezdődik, hogy kötelező jelleggel kell állnia a garázsban egy kocsinak a 02-es szériából és egy E24-es belső kódjelű 6-os coupénak. Kajdi Lajos már fiatal
Nem volt két egyforma
Balassagyarmaton különös, jellegzetes formájú oldalkocsikat készített egy sokoldalú, leginkább fémszobrásznak nevezhető mester. Egyik műve a dömsödi motorkerékpár-múzeumban látható. Ennyi haszna volt a gazdaságilag alultervezett demokráciának. Kevesen engedhették meg maguknak az
Mindenek felett
Nem, természetesen nem ez az első párharc a két szupersportautó között. De egyszerűen nem tudtunk ellenállni a kísértésnek, és ismét összemértünk egy Porsche 959 S-t egy Ferrari F40-essel. A Ferrari
Olasz szív, amerikai lelkesedés – Moto Guzzi
A villamos és az idő után nem futhatunk. Lehagynak, mi pedig kifulladva, levegőt kapkodva nézzük, hogyan maradunk el mögöttük. Kicsit félelmetes a tudat, hogy csikókorunk vágyott motorja, a vérlázítóan szexi